makro pomáhá zachránit české restaurace

21. března 2020

S gastronomickým průvodcem Restu spouští průběžně aktualizovaný katalog restaurací s možností online objednávky a dovozu

Velkoobchod MAKRO Cash & Carry ČR chce pomoct všem českým restauratérům, kteří byli nuceni uzavřít provoz na základě rozhodnutí vlády. Ve spolupráci s gastronomickým průvodcem Restu spouští pro uživatele možnost prohlédnout si všechny dostupné nabídky restaurací v okolí a prostřednictvím doručovacích služeb vybraný pokrm objednat a nechat dovézt, případně jej pouze zaplatit a pro objednávku si dojet. Iniciativa má pomoct snížit vysoké finanční ztráty podniků
a ulehčit jejich tíživé situaci.


Gastronomický průvodce Restu je mezi uživateli oblíbený jako platforma pro rezervace místa v restauracích a kavárnách. V reakci na novu situaci nabízí komplexní přehled restaurací v okolí, které nabízí jídlo s sebou nebo jeho rozvoz. Do projektu se může zdarma zapojit jakýkoliv gastronomický podnik, který potřebuje v současné situaci rozšířit o nové možnosti provozu. Funkci nyní nabízí 18 % z více než 17 000 registrovaných podniků.
„Jde nám o to, aby komunita restauratérů a podnikatelů v oblasti HoReCa zůstala v této nelehké situaci pohromadě s co nejmenšími ztrátami. Zdarma se může na platformu zaregistrovat úplně každý, kdo potřebuje pro své zařízení rozjet objednávky jídla s sebou nebo závoz, “ informuje o novém projektu Romana Nýdrle, manažerka komunikace makro ČR

Jakmile se daná restaurace zaregistruje na makro.cz/pomáháme se svou nabídkou, bude mít zákazník možnost objednávku v některých případech zaplatit online přes systém Storyous a jídlo si vyzvednout nebo si ho nechat dovézt prostřednictvím jedné z dovážkových služeb. Lidé najdou na stránce vše, co potřebují – od provozní doby, přes speciální nabídky, kontaktu na restauraci, mapu umístění podniku nebo možnosti rozvozu až po filtry pro snadný výběr. „Ocitli jsme se v situaci, kterou jsme nikdy před tím nezažili. My sice otevřeno nemáme, ale tuto aktivitu vítáme a jsme rádi, že makro podporuje restaurace i v těžkém období,“ říká Přemek Forejt, majitel olomoucké restaurace Entree.
Za bezpečný provoz a prevenci

makro celým projektem podporuje rovněž iniciativu vlády vedoucí k minimálnímu vycházení. „Od projektu si slibujeme především servis veřejnosti, který usnadní soulad se státem nařízenou karanténu a zabrání jejímu zbytečnému porušování. Lidé si nemusí vařit doma a chodit do obchodů pro potraviny, stačí si na Restu.cz najít oblíbený podnik a jídlo si nechat dovézt,“ dodává Romana Nýdrle, manažerka komunikace makro ČR. Pro restaurace jde zejména o pomocnou ruku, jak přečkat obtížné období, které by mělo zároveň omezit volný pohyb venku a zmenšit tak riziko potenciální nákazy a přenosu viru. Předávka jídla je pak nastavena bezkontaktně podle nařízených hygienických pravidel.

makro zároveň spouští na svých webových stránkách makro.cz/pomahame sekci s nejdůležitějšími odkazy na státní a obchodní instituce a také speciální nabídku pro všechny gastronomické provozovny. Podnikatelé tam tak snadno a přehledně najdou vše důležité, co potřebují pro přípravu jídla s sebou jako jsou např. krabičky na jídlo nebo přenosné tašky.

METRO, mezinárodní velkoobchodní lídr, se specializuje na prodej potravinářského
a nepotravinářského sortimentu. Zaměřuje se na potřeby hotelů, restaurací a stravovacích zařízení (HoReCa) i nezávislých obchodníků. METRO má po celém světě 16 milionů zákazníků, kteří si mohou vybrat, zda budou zboží nakupovat v jednom z velkoformátových obchodů nebo online. Při objednávce zboží online si mohou své nákupy vyzvednout v obchodě nebo nechat doručit. METRO využívá digitálních řešení, čímž podporuje konkurenceschopnost podnikatelů a přispívá tak ke kulturní rozmanitosti v oblasti pohostinství a maloobchodu. Klíčovým pilířem podnikání společnosti METRO je udržitelnost, kde podle indexu Dow Jones zastupuje pozici evropského lídra.

METRO je mezinárodní lídr, který se specializuje na velkoobchodní a maloobchodní prodej potravin.
Společnost je zastoupená v 35 zemích a celosvětově zaměstnává 150 000 lidí. Ve finanční roce 2015/16
METRO dosáhlo prodejů ve výši 37 mld. EUR. Zaměřuje se na poskytování služeb odpovídajících
specifickým potřebám velkoobchodních i maloobchodních zákazníků, a to na regionální i mezinárodní
úrovni. Prostřednictvím svých obchodních značek METRO Cash & Carry, Real, služeb přímé distribuce
a digitálních iniciativ METRO nastavuje standardy pro budoucnost: orientace na zákazníka, digitální řešení
a udržitelné podnikání. Více informací naleznete na www.metroag.de.


Pro více informací kontaktujte:

Martina Suková
FleishmanHillard
tel.: +420 606 185 593
e-mail: sukova@fleishman.com

Romana Nýdrle
Manažerka korporátní komunikace MAKRO Cash & Carry
tel.: +420 251 111 112
e-mail: romana.nydrle@makro.cz


www.makro.cz, www.facebook.com/makro.cz, www.twitter.com/makrocr


Tisková zpráva ke stažení
Staňte se zákazníkem

Pokud máte firmu nebo jste OSVČ, staňte se naším zákazníkem během pár minut.

Zaregistrujte se
Kde jsme

Najděte svoji nejbližší makro prodejnu.

Navštivte nás
dialogcheck
Akční nabídka

Prohlédněte si aktuální nabídku.

Do nabídky