MAKRO se i letos zapojilo do podzimního kola Sbírky potravin

Síť velkoobchodů MAKRO Cash & Carry ČR se opět připojila k podzimní Sbírce potravin, která proběhla v sobotu 21. listopadu, v prodejnách MAKRO pak také v neděli 22. listopadu. Celkově bylo v průběhu celého víkendu vybráno 17 068 kg potravin a drogerie. V přepočtu se jedná o více než 23 732 porcí jídla. 

MAKRO ČR spolupracuje s regionálními potravinovými bankami dlouhodobě, již několik let se také zapojuje do pravidelné celonárodní Sbírky potravin. Letos poprvé potravinová sbírka probíhala v prodejnách MAKRO po celý víkend. Díky tomu zákazníci i zaměstnanci získali možnost zapojit se do pomoci potřebným jak v sobotu, tak v neděli.

„Darování neprodaných produktů potravinovým bankám je pro nás velmi důležité téma, kterému se věnujeme na denní bázi. Sbírka potravin je pak ideální příležitostí, jak zapojit do pomoci potřebným nejen naše zaměstnance, ale také naše zákazníky. Zásoby potravinových bank dosáhly kritického bodu, jsme proto velmi rádi, že se nám podařilo sbírku v MAKRO prodloužit až do neděle a zvýšit tak množství darů, které putují lidem v nouzi. Všem, kteří se zapojili, moc děkujeme,“ komentuje podzimní kolo Sbírky potravin Romana Nýdrle, manažerka komunikace MAKRO.

Pravidelnými sbírkami potravin ale pomoc potřebným nekončí. Společnost MAKRO ČR prostřednictvím svých třinácti prodejen pravidelně posílá neprodané zboží potravinovým bankám, které následně produkty distribuují odběratelským neziskovým organizacím. V letošním fiskálním roce takto velkoobchod daroval téměř 914 tun produktů v celkové hodnotě 36 miliónů korun, což představuje meziroční nárůst o 28,4 %. 

Vedle trvanlivých produktů daruje MAKRO ve velké míře především čerstvé a chlazené zboží, které tvořilo 45 % z celkového objemu poskytnuté pomoci. Mezi nejdůležitější artikly patří maso, ryby, ovoce a zelenina, kterých bylo celkem darováno 105 tun. Mimo jiné se k lidem v nouzi dále dostalo 165 tun mléčných výrobků a 137 tun uzenin, masných výrobků a dalších chlazených potravin. Zbylých 55 % pak tvoří například těstoviny, rýže, mouka, konzervy, sušenky, ale také nealkoholické nápoje či balené pečivo.

***

METRO je mezinárodní lídr, který se specializuje na velkoobchodní a maloobchodní prodej potravin. Společnost je zastoupená v 35 zemích a celosvětově zaměstnává 150 000 lidí. Ve finanční roce 2015/16 METRO dosáhlo prodejů ve výši 37 mld. EUR. Zaměřuje se na poskytování služeb odpovídajících specifickým potřebám velkoobchodních i maloobchodních zákazníků, a to na regionální i mezinárodní úrovni. Prostřednictvím svých obchodních značek METRO Cash & Carry, Real, služeb přímé distribuce a digitálních iniciativ METRO nastavuje standardy pro budoucnost: orientace na zákazníka, digitální řešení a udržitelné podnikání. Více informací naleznete na www.metroag.de

METRO/MAKRO Cash & Carry je zastoupeno ve 25 zemích, kde provozuje více než 750 samoobslužných velkoobchodů a zaměstnává 100.000 lidí.

Pro více informací kontaktujte:

 

Kateřina Čajanková

FleishmanHillard
tel.: +420 774 105 612

e-mail: cajankova@fleishman.com

 

Romana Nýdrle

Manažerka korporátní komunikace MAKRO Cash & Carry
tel.: +420 251 111 112

e-mail: romana.nydrle@makro.cz

 

www.makro.cz

www.facebook.com/makro.cz

www.twitter.com/makrocr

 



Kontakt:


Romana Nýdrle
Head of Corporate Communications
MAKRO Cash & Carry CR s.r.o.
Tel.: +420 251 111 521
Fax: +420 251 111 150
romana.nydrle@makro.cz

 Romana Nýdrle

> Tisková zpráva ke stažení